A tanú Print
Written by Ayurvéda portál   
There are no translations available.

A tanúAmikor egy kapcsolatba beleköltözik az ördög, az egyik, vagy mindkettő fél gyakran választja menekülési megoldásként, hogy igazát tanúval igyekszik alátámasztani akkor is, ha nem egy bírósági perről van szó. A hitetlen ember nem tudja, mit cselekszik, hiszen minden per a testtől való, így igazságtartalma is vajmi kevés Isten szerint.

Az ördögi fertőzés aztán nem csak a perlekedő felekre van kihatással, hanem arra az emberre is, akit a másik fél le- vagy meggyőzésére hívtak tanúnak. Akkor is, ha a tanú legjobb szándéka szerint igyekszik elmondani azt, amiről valóban tudomása van.
A tapasztalatok azonban még súlyosabbak. Az emberek válságban klikkesednek aszerint, hogy kihez vonzódnak jobban, annak pártjára állnak. Ilyenkor aztán a tanú hajlamos olyan ferdítéseket is igaz érvként tálalni, amely az ő lelkivilágának mélységeit sugallja: mondanivalója tele van feltételezésekkel és általánosításokkal. A hamis tanú egyetlen pillanatképből hajlamos ítéletet hozni a másik emberen, míg az általa kedvezményezett embert sok erkölcstelensége ellenére sem gyűlöli. Ez a vonzódás természetéből fakad. Aztán ennek következményeként vagy elmélyül egy vita, és harag lesz belőle, vagy a másik fél teljesen megalázottan feladja a perlekedést, de szívében ott marad a csalódottság.
Ki az, aki nyert? Természetesen az ördög, újabb lelkeket. A vádlóét és a tanúét, mert egy embert megaláztak és nem a konfliktust oldották fel, de elragadta a legyőzött ember lelkét is, hiszen ott maradt benne a kettőség, amely nem lett feloldva, csak elfojtva. Idő kérdése, hogy az időzített bomba mikor fordul önmaga ellen (pl.: betegségként), vagy egy másik ember ellen (pl.: agresszióként).
Az embernek tudatlansága miatt az a képzete, hogy hamis tanúzást bírósági katedrálison lehet elkövetni, de Isten intése nem úgy szól, hogy „Ne légy hamis tanú a bíróságon”, hanem úgy, hogy „Ne tégy hamis tanúbizonyságot felebarátod ellen.  Amikor az ember valakinek a pártján áll, elveszti az objektivitását és hajlamos tanúvallomásával kedvezni annak, akihez vonzódik, vagy akitől fél. Ezzel megsérti az örök erkölcsi törvényt (nem a társadalmit), és a tanút tette a bukás felé taszítja, hiszen az illető nem lélek szerint járt el, hanem test szerint.
Ha egy konfliktusban tanú vagy, légy pártatlan és légy objektív. Célod ne az legyen, hogy egy másik ember nyerészkedését, hanem az igazság diadalát segítsd elő. Az igazság azonban a szeretetben és a békében ismerhető fel, így akkor jártál el helyesen, ha a konfliktusban minden résztvevő kiengesztelődik. Arról ismerni meg az igaz hívőt, hogy képes az igazságot minden vonzódása ellenére képviselni és arról ismerni meg az ördög szolgáját, hogy nem is érdekli az igazság, csak a maga nyeresége.
A legnagyobb tanú maga Isten, mert látja az emberek erkölcstelenségeit és látja a hamis tanú cselekvéseit is. Ő azonban igazságosan ítél, mert az emberi lélek természete az, hogy aki vét az igazság (így Isten) ellen, annak a sorsa szenvedés, betegség és halál. Azonban az embernek szabad akarat adatott, hogy eldöntse milyen sorsot választ magának. Azonban az mégis káprázat, hogy a bűnös ember saját maga irányíthatja sorsát, hiszen az erkölcsi törvény mindig ott lebeg felette. Olyan, mint egy fal: ha az ember teljes erővel neki fut, fájni fog. Ha gőgjében nem hagy fel bűneivel és erőnek erejével igyekszik lebontani az erkölcsi rendet, abba biztosan belehal. Az Istenhívők azonban igyekeznek megismerni az Istent és így válnak egyre szabadabbá és élővé.