Szexuális védelem Print
Written by Ayurvéda portál   
There are no translations available.

Szexuális védekezésSok hívő ember számára okoz kételyt, hogy eldöntse, bűn-e a szexuális életben a védekezés. Ebben a cikkben azt vizsgáljuk, hogy mit jelent ez a lelki hatóerők szempontjából, így mindenki megértheti és el tudja dönteni, hogy mit tegyen. Ebben az esetben is a haszontalan írástudáson túl akarunk mutatni, és felismerni a folyamat igazi aspektusait.

A szexuális életet minden esetben a szenvedély kötőereje jellemzi, így az a tudatban fennáló egyfajta hiányérzet eredménye. A kötő erő nagysága függ attól, hogy milyen a kötőerő természete. Így a legnagyobb kötőerőt szexfüggőség képviseli, amelynek oka lehet egyfajta félelem (stressz) oldó stratégiája az embernek, a legkisebb kötőerőt pedig a gyermeknemzési vágy képviseli, mivel a kötőerő csak a fogantatás idejéig áll fenn. Természetesen a kettő között sok lépcső is lehetséges. A szenvedély kötőerejében élő ember nem szabad, hiszen a kötőerő az embert a földhöz köti.

A védekezést az ember a nem kívánatos terhesség elkerülése érdekében alkalmazzák. Ezt önmagában a sötétség kötőereje jellemzi (félelem a következménytől, felelősségtől, stb.), de mivel a tagadás nem irányul egy külső személy ellen, így annak is a gyengébb változata. A hatóerő természete olyan, amit az ember könnyedén le tud győzni, ha akar, illetve ha van elég információja.

A fentiek alapján az mondható, hogy a védekezést a terhesség ellen - függetlenül a védekezés módszerétől - a szenvedély (radzsasz) és a gyenge kötőerejű sötétség (tamasz) jellemzi. Természetesen az Istenre törekvő ember törekszik arra is, hogy mentes legyen ezen hatóerőktől, de a szenvedély kötőerejét -főleg ha erősebb- nagyon nehéz lehet legyőzni olyan embernek, aki nem ismeri a lélek törvényszerűségeit. Ugyanakkor ezek a hatóerők lényegesen kisebbek, mint pl.: az abortusz esetén, mivel az embernek ott a lelkében van az ártás.

Ha sorba akarnánk állítani a sötétség hatóereje szerint a különböző tetteket, akkor a következőt sorrendet állíthatjuk fel:

  • A legnagyobb hatóerő fogságában az az ember van, aki megszületett gyermeke életére tör
  • Ennél kisebb, de még szintén óriási a sötétség hatóereje, ha az ember abortuszt végeztet
  • Ennél kisebb, de még jelentős a sötétség hatóereje, ha a megszületett gyermeket a szülő nem fogadja el, és örökbe adja
  • Ennél kisebb, és gyenge a sötétség hatóereje, ha az ember védekezik a nem kívánatos gyermeknemzés ellen
  • Elhanyagolható a sötétség hatóereje, ha az ember csak akkor él nemi életet, ha gyermeknemzés a célja
  • A világosság (szattva) hatóerejében él az az ember, aki gyermek nemzést nem saját vágyának teljesítésére, hanem Istennek ajánlva végzi be.

Értsd meg, hogy a felsorolásból az alsó három adja számodra a legnagyobb szabadságot, illetve mentességet a sötétség hatóereje alól. Nem tanácsolhatom senkinek, hogy kövesse a szattvikus megoldást, mert nem minden ember képes legyőzni a szenvedélyét. Azonban tudd, hogy erődtől függően az alsó háromból a legkönnyebb szabadulnod, ha Isteni úton jársz. A felső három esetnek olyan szövődményei, következményei lehetnek az életedre, amelynek gyümölcsét lehet életed végéig eheted.

Azok az emberek, akik a legtöbb ember számára betarthatatlan parancsolatokat adnak, maguk is a sötétség hatóereje alatt állnak, ahogy azok is, akik a bűneidet helyeslik. A élet nem poláris, ahogy azt a világ sugallja, hanem mindig van folyamatos átmenet a látszólag poláris aspektusok között. Ha ezt felsimered, akkor belátod, hogy nem az a lényeg, hogy képes vagy-e egy csapásra Istenhez hasonlóvá válni, hanem az, hogy folyamatosan törekedsz-e rá. Legyél képes információdtól és képességedtől függően a legkisebb hatóerőt magadra vonni, ha az a sötétség, vagy a szenvedély kötőereje. Így az a tudatod alakul ki, hogy egész életedben a tőled telhető legjobb döntést hoztad. Ez a feltétele, hogy ne tudjon körbeszőni az ember legnagyobb ellenségeinek egyike: a bűntudat.