Az ellenség Print
Written by Ayurvéda portál   
There are no translations available.

Az ellenségA tudomány azt tartja, hogy az embernek nincs természetes ellensége, elérte a tápláléklánc csúcsát. Ez az állítás talán igaz az anyagi világban, azonban biztosan nem igaz a lelkiben. Ha ellenség definíciójának azt veszem, ami/aki árt, akkor akad bőven ellenségből az embernek is. Ki, vagy mi az ember ellensége és hogyan győzhető le?

Ha az ellenségeket úgy osztályoznánk, hogy mitől fél a legtöbb ember a legjobban, akkor azt az eredményt kapnánk, hogy az ember legrettegettebb ellensége a Halál. Azonban a halál nem ok, hanem okozat, az ember bűneinek következménye, így az ember azt gondolhatná, hogy a legfélelmetesebb ellenség a Bűn.

A Bűn az ember kettős természetéből fakad, hiszen annak titka abban rejlik, hogy az ember hitét, vágyait és félelmeit nem képes egy irányban tartani, így azok kettőséget okoznak. Ebből az következne, hogy az ember ellensége a kettőség. Ha azt is hozzáveszem, hogy a vágy maga is kettőség, hiszen a vágy keletkezésének pillanatában nem áll rendelkezésre a vágy tárgya, akkor azt gondolhatnák, hogy a keresett ellenség maga a vágy.
 
Valóban a vágy az oka minden szenvedésnek, de a vágy sem a végső ok, hiszen az emberben minden hiányérzet azért keletkezik, mert nem ismeri fel a végső valóságot, azt, hogy mindegy Egy. Ennél fogva az ember legnagyobb ellenségének a tudatlanság/hitetlenség látszik. Az ember, mint fejlett tudatú lény azonban maga tehet arról, hogy nem keresi az igazságot, nem keresi a hitet és a tudást.
 
A fenti információkból kiderül az is, hogy az ember legnagyobb ellensége önmaga. Köszönhető ez annak, hogy tudatlansága miatt olyan erőket (tamasz, radzsasz) von magára folyamatosan, amelyek korlátozzák életerejét és szenvedést hoznak rá.
 
Ha hiszel abban, hogy Krisztus az emberiség megmentéséért jött el, akkor az is nyilvánvaló, hogy az ő ellenségei azok a lelki aspektusok, amelyek ártanak az embernek. Ezek az aspektusok pedig az alábbiak:
 
A tudatlanság: Az ember legyőzheti helyes tanulással, azonban vigyázz, mert a hamis próféták hamis tudása még inkább nyomorba dönti az embert.
 
A kettőség: Legyőzhető megbocsátással, kötelességtudatú élettel (erkölcs), illetve helyes tudással és/vagy helyes hittel.
 
Bűn: Legyőzhető megbocsátással, kötelességtudatú élettel (erkölcs), illetve helyes tudással és/vagy helyes hittel.
 
Fájdalom: Legyőzhető megbocsátással, kötelességtudatú élettel (erkölcs), illetve helyes tudással és/vagy helyes hittel.
 
Szenvedés: Legyőzhető megbocsátással, kötelességtudatú élettel (erkölcs), illetve helyes tudással és/vagy helyes hittel.
 
Betegség: Legyőzhető a gyógyulásba vetett megingathatatlan hittel és a kettőség megszűntetésével.
 
Halál: Legyőzhető az örökéletbe való megingathatatlan hittel és Bűn legyőzésével
 
Az ember legnagyobb ellensége önmaga, mert nem szomjazza az igazságot, és megelégszik a szenvedéssel. Mindenkorban voltak próféták, akik igét hirdettek Isten országáról, azonban az ember hitetlensége és az, hogy csak azt képes elfogadni igaznak, amit testi érzékszerveivel fel tud fogni csapdába ejtette magát az embert. Most azt hirdetem néktek, hogy Isten országa ismét közel van az emberhez, azonban belépni csak azok fognak, akik hisznek és szomjazzák az igazságot.
 
Aki megveti magában a tudatlanságot, kettőséget, a bűnt, a fájdalmat, a szenvedést, a betegséget és a halált és őszintén keresi ezek alól a felszabadulást, annak megadatik. Ők lesznek Isten gyermekei a választottak, akikben Isten gyönyörködik mindörökké.