Jelenleg a csevegőben tartózkodik:

Nincs senki online

Ayurvéda képekben

Google Fordító

English French German Italian Portuguese Russian Spanish

Napi bölcsesség

A hit

A hit többet ér a tudásnál, mert amíg a tudás a már megteremtett dolgok ismerete, addig a hit teremti az új dolgokat. A felszabadult embernek azonban elég három dologban hinni: 1. Istenben, 2. Önmagában, 3. Abban, hogy Isten akarata feléje bármelyik másik emberen keresztül megnyilvánul.

Napi dilemma

A korlátoltság dilemmája

Minden nap dönthetsz, hogy követed-e az emberiség által megismert korlátokat, vagy hiszel abban, hogy Istenben minden lehetséges, és ledöntöd azokat.

Karma jóga? Nyomtat Email
Írta: Horváth-Kovács Diána   

Karma jóga, vagy önzetlen szolgálat. A jógában ismert fogalom. A karma jóga célja, hogy az ember lemondjon önös érdekeiről, mondhatnánk az egója szükségleteiről, vágyairól és szolgáljon egy felsőbb erőt. A karma szó tettet jelent, tehát a karma jóga szerint a cselekedeteinkben mutassunk önzetlen szolgálatot.

Az elmúlt időszak divatos fogalmává válik a karma jóga. Az ember sokszor felszínesen él meg mély lelki tartalmakat, s felemásan értelmezi vagy valósítja meg a karma jóga fogalmát.

A karma jóga egy olyan cselekedet kell legyen, melyet te választasz és nem azért teszel, mert mások azt mondták neked, hogy tenned kell. Amikor mások mondják meg mit tegyél azért, hogy jó legyél, akkor sokszor megfelelésből cselekszel. De ha te gondolod végig, mivel tehetnél jót a közzel, vagy milyen cselekedettel tudsz egyszerre szolgálni, ugyanakkor megzabolázni a vágyaidat, az már egy belülről és önszántadból származó cselekedet lesz.

Az Ayurvéda azt mondja, hogy a tudatodra 3 kötőerő fejti ki a hatását:

1.      A Radzsasz, vagyis a vágyak, a szenvedély, az akarat, az ösztön

2.      A Tamasz, vagyis a félelmek, a tagadások, a sötétség árnya

3.      A Szattva, vagyis az öntudat, a világosság, az önzetlenség, a vágy és tagadásmentes tudatállapot

A 3 kötőerő közül a szattva erejét tudod erősíteni magadban a karma jóga gyakorlása által. Szattvát erősítő cselekedetek:

–        imádkozás, a figyelem folyamatos Istenen tartása

–        Isten dicsőítése, magasztos cselekedeteiről való elmélkedés

–        a megbocsájtás lelki folyamata

–        ragaszkodásaink elengedése

–        önzetlen szolgálat

–        mások kételyének, félelmeinek az elvétele

–        a böjt (amikor a testről levesszük a fókuszt és azt éthelyezzük tudatunk polaritásmentessé tételére)

–        stb.

Sri Chinmoy a karma jógáról: Az igazi karma-jógi az, akinek a szívében fenntartás nélküli Isten-hit lakozik, akinek az értelme állandóan tudatában van Istennek, és akinek a testében őszinte szeretet él az emberiségben lakozó Isten iránt.

Van, aki karma jóga alatt vár el ingyenes cselekedeted tőled vagy igyekszik anyagi haszonhoz jutni a te önzetlen szolgálatod által. Ilyenkor helyes, ha nem egy másik ember kényelmét vagy gazdagságát szolgálod, hanem ellene mondasz ennek a kísértésnek. Ha így teszel, őt is megtanítod a karma jóga valódi fogalmára.

Vedd észre a karma jógában rejlő kísértést. Ne hagyd, hogy mások mondják meg mivel tudsz önzetlenül szolgálni. Ne hagyd, hogy ne egy felsőbb erőt, Istent szolgáld a karma jóga által, hanem egy másik ember egóját.

Isten azokat a cselekedeteidet szereti, melyeket saját döntésedből, belső késztetésre, örömmel végzel mások felemelkedéséért vagy dicséred vele Isten megannyi megnyilvánulását az életben.

 

 

Napi figyelmeztetés

Ki vagy?

Óvakodj, hogy a múltaddal, vagy a jövőddel dicsekedj. Nem fontos, hogy ki voltál előző életedben, és nem fontos ki akarsz lenni a jövőben. Számomra most az a fontos, hogy ki vagy te MOST! Ha azt mondod nekem, hogy előző életedben szent voltál, aki embereken segített, de most nem látok benned mást, mint egy önző, gonosz embert, akkor azt is megbüntetem, aki elhitette veled, hogy szent voltál. Ha pedig legbelül fénnyességet érzel, de a tetteidben nem tükröződik a fény, gyáva és hazug vagy, a fény csak illúzió.

Téves mondások

Nem bocsátok meg neked, mert...

"Nem bocsátok meg neked, mert..." - Ostoba ember, a haragod nem a másik embernek árt, hanem neked. Nem a másik emberért kell megbocsátanod, hanem magadért, hogy kettőség nélkül, boldogan élj ezen a Földön.