Jelenleg a csevegőben tartózkodik:

Nincs senki online

Ayurveda in pictures

ayurveda_ke...
Image Detail

Google Translate

English French German Italian Portuguese Russian Spanish

Daily wisdom

I teach you how evil you are previously, I teach it to you afterwards, how you can become a saint. I do this in order for you to be deceived never again by anybody. Who knows the evil and knows what is a saint, knows everything about the life.

Napi dilemma

The dilemma of the death
You may decide about it every day, whether you believe in the death and you follow it through your every day thoughts, words and acts, or you believe in the eternity and you live your life accordingly.
Boldogság, merre jársz? Print E-mail
Written by Horváth-Kovács Diána   
There are no translations available.

Boldogság. Valamennyi létező közös vágya. Elérésének útvonalai sokszínűek, egyénenként, társadalmi és vallási beállítottságtól függően különbözhetnek, de igénye mindenkiben közös.

 

A wikipédia megfogalmazása szerint: „A boldogság pozitív érzelmekkel jellemezhető mentális állapot, amely a megelégedettségtől az egészen intenzív örömérzésig terjedhet.”

 

 

A boldogság egy tudatállapot, melynek elérése minden ember számára közös cél. És nem, mint kötelező és elvárható törekvés. Azonban minden ember lelke legmélyén vágyik egy békés, tartós, állandó állapotra, melyet átszőnek a derűnek és az örömnek a megnyilvánulásai.

Ahányan vagyunk, annyiféleképpen közelítjük meg a boldogságot. A védikus 4 életcél közül van, akit az anyagi gyarapodás tölt el örömérzettel. Tartós boldogságot azonban az anyag nem adhat, hiszen az múlandó és nem állandó. A kapcsolatokban való elmélyülés, a család és a gyermekvállalás sok derűs pillanatot tartogatnak ugyan, de az ember nem teheti függővé boldogságát egy másik embertől Mert az ember mindig léphet olyat, amitől a másik ember kibillen lelki egyensúlyából.

Mi adhat akkor tartós boldogságot?

A boldogsághoz vezető úton az ember szembenéz önmagával, legnagyobb félelmeivel és hiányosságaival. Sokszor megfeledkezik az ember arról, hogy mielőtt fényt akar gyújtani lelkében, előbb ki kell takarítani azt, hogy a fény mindenhova akadálytalanul tudjon áramolni és ragyogni. A takarítás a lelki méregtelenítés gyakorlatával, a megbocsájtás folyamatával kezdődik és azzal is megy végbe. A megbocsájtásról már számos írásban értekeztünk itt az ayurvedika.hu hasábjain.

Első lépésként gondold végig, akarsz e boldog lenni? Sokszor ennél az első kérdésnél már megtorpanunk. Hiszen ki ne akarna az lenni? De miért nem váltunk eddig boldoggá?

Második lépésként elgondolkodtató, milyen akadályai vannak a boldogság elérésének. Hiszen senki nem köt gúzsba és mondja azt, hogy ez nem lehetséges. Mindig az ember az, aki dönt az adott pillanatban a boldogság mellett vagy éppen ellene. Dönt ellene, amikor a haragot választja, vagy irigy valakire, vagy éppen elfojtja saját akaratát a másoknak való megfelelési törekvése miatt.

Ha felismertük az akadályt, akkor jön a következő kérdés: ha én szabtam az akadályt, leépíthetem e azt? Természetesen! Minden azon múlik, mennyire vagyok képes beáldozni a haragomat, a békétlenkedéseimet egy jobb jövő, egy boldogabb lét érdekében.

Az Ayurvéda tanításai szerint az embernek egyedül a Szattva tudatállapota hozhat tartós elégedettséget. A szattva állapota a vágy és tagadásmentesség állapota. Az embernek a boldogság elérése érdekében törekednie kell feldolgozni legnagyobb félelmeit, azokat megbocsájtással és pozitív, építő képzetekkel felváltani. Törekednie kell legnagyobb függőségeinek, vágyainak a lezárására, hiszen a vágy, mint báb rángatja bele az embert a nagy kísértésekbe. Amikor a tudatról leomlik e két, ellentétes irányba húzó erő, felsejlik benne önmaga tiszta képe. Tudja ki ő, mit szeretne, milyen eszközöket kell mozgósítania ennek elérésére.

Az emberi élet nem egy színjáték, amit valaki felülről irányít – sokan gondolják ezt. Az emberi létet képzetek sűrű szövevénye hatja át. Képzetek a jó életről vagy éppen az élet nehéz mivoltáról, képzet arról lehetünk e egyáltalán boldogok. Az ember önmaga felel a tudatában ható elfogadott igazságokról. Ha a boldogság, mint erős hit benne él az emberben, akkor tetteit is ennek megfelelően irányítja majd.

Ha a boldogságot személytől várjuk, akkor sohasem lehetünk boldogok. Az emberekkel a kapcsolat megszakadhat, útjaink elválhatnak, egy haláleset elragadhatja az oly kedves személyt, így vele együtt veszik el a boldog tudat is.

De a fókuszt az ember helyezheti állandó és örökérvényű dolgokra. Keresheti a boldogságát Istenben, ráhagyhatja valakire azt, aki sokkal jobban ismeri az oda vezető utat. Keresheti a világ megismerése által, melynek során mindenki képes megismerni magát, tapasztalatokat szerezni és tanulságokat levonni a létről, melyek formálják saját elméjét is.

Egy haldokló betegekkel foglalkozó nővér feljegyzései szerint a haldoklókat az alábbi dolgok foglalkoztatják elmúlásuk előtt, mint be nem teljesített és vágyott dolgok: több idő a barátokra, a saját igények és vágyak felvállalása, kevesebb munka, több figyelem a családra és a gyerekekre. Ezek azok az életet átszövő folyamatok, melyek elragadhatják az embert a saját céljaitól.

Boldog akkor lehetsz igazán, amikor a kint és a bent egyforma. Ahogy az Ayurvéda mondaná, megvalósul benned a Pinda-Brahma alapelv. Cselekedeteidet, gondolataidat, szavaidat mind aszerint formálod, amiben és ahogyan hiszel. Tudatodban béke van, nem hagyod, hogy félelmeid és vágyaid egymásnak esve zűrzavart okozzanak. Törekedj a megértésre, a megbocsájtásra, elfogadásra, a ragaszkodásaid levetésére.

Akarj boldog lenni! De ne hagyd, hogy ez a vágyad egy távoli jövőre irányuljon. Tegyél meg ma mindent azért, hogy az lehess! 

 

 

Daily caution

There are no translations available.

Haragudj csak rám bátran, a te lángod is a pokol tűzét erősíti. Azonban, ha benned lévő tűzet arra használod, hogy megtisztulj a haragtól, kiírtom belőled a szenvedés gyökerét.

Téves mondások

Nincs bűnöm...
There are no translations available.

"Nem loptam, nem csaltam, nem öltem embert, nekem nincs bűnöm!" - De van, hiszen most is hazudsz, az ember bűne a kettőségben lakozik, bármi is annak az oka. Minden ember bűnös, aki az anyagi léthez ragaszkodik, mert az anyagi lét nem a saját természete, hanem a nem tudásának az eredménye. A bűn azonban már az igaz törekvéssel is megszűnik.