- Kérlek benneteket, hogy segítsetek fejleszteni az ayurvedikát! Elmondhatjátok bátran, milyen je...
- Ayurvédikus testtípus teszt elérhető a regisztrált felhasználók részére! ...
- Tudta-e Ön, hogy az Ayurvéda elvek alkalmasak a kapcsolatok gyógyítására? ...
- Tudta-e Ön, hogy Ayurvédával Indiában sok gyógyíthatatlan betegséget is kezelnek? ...
- Tudta-e, hogy az Ayurvéda szebbé, vonzóbbá teheti Önt? ...
Névnap
Küldjön képeslapot az ayurvedika.hu-ról!
Ne feledd! A nevedet nem te választottad, de megdicsőíteni csak te tudod!
Krisztusvaras.hu
Hirdetés
Szavazzon
Címkefelhő
táplálkozás tűzelem isten testtípus tűz félelem szeretet kapcsolatok éterelem savanyú apa vízelem gyermek fájdalom ayurvédikus panchakarma baba vonzódás mama tagadás igazság gúna testi kapha lelki erkölcs éter betegség pitta szattva öröm szülő sós dosha fanyar életmód szépség férfi föld levegő test levegőelem anyagi víz világosság felszabadulás radzsasz sötétség őselem édes lélek nagyszülő tudat egészség nő béke barát vata földelem keserű vágy tudati testvér elem tamasz anya bűn ayurvéda kismama csípős
Lelki élet
Közösség
Jelenleg a csevegőben tartózkodik:
Nincs senki online
Egyéb információk
Napi vicc
A pap és a rabbi már régóta rühellik egymást, ott csesznek ki egymással, ahol tudnak. A pap elhatározza, hogy ez így nem mehet tovább, úgyhogy egy éjszaka átmegy a rabbihoz, és a békülés első gesztusaként lemossa a kocsiját. Másnap éjszaka nagy zúgást hall az udvarában, kinéz, látja, hogy a rabbi éppen vágja le a kocsijának a kipufogócsövét. Ráordít: |
Ayurvéda
A mentáról ayurvédikusan![]() A menta világszerte elterjedt és használt növény. Legismertebb felhasználású teába, hűsítő italokba, szószokban. Ayurvédikus szemmel... Bővebben |
Csaraka, az Ayurvéda ősatyja![]() Csaraka, az ayurvédikus tudás összegyűjtője és egyesítője. Személye meghatározó az ayurvédikus bölcselet és gyógyítás fennmaradásában,... Bővebben |
A négy életcél![]() Egy ember életútját megfigyelve a régi védikus iratok megfogalmazzák azt a 4 hajtóerőt, törekvést, melyek... Bővebben |
A Pinda-Brahma alapelv![]() A Pinda-Brahma alapelv az ayurvédikus gondolkodás alapvető filozófiai eleme. Az alapelv ismeretével az ember... Bővebben |
More in: Ayurvéda szabályozása, Ayurvédikus irodalom, Ayurvéda általában, Ayurvédában használt anyagok, Gúnák, Doshák, Őselemek |
Egészség
Egészséges szem Ayurvédával![]() A szem a lélek tükre – szokták mondani. A szem a szervezetünkben a tűz elem... Bővebben |
Ayurvédikus marma terápia![]() A marma szanszkrit eredetű szó, jelentése: titkos, rejtett, érzékeny pont. A marma energiaközpontot jelöl, mely... Bővebben |
Ayurvédikus gyógyszerek formái és felhasználásuk![]() Az ayurvédikus orvoslás alapjait képezik a növényi részekből készített és különböző módon alkalmazott készítmények.... Bővebben |
Visszérgyulladás gyógymódja Ayurvédával![]() A visszérgyulladás nem csak az idős kor betegsége, hanem már fiatalabb korban is felüti... Bővebben |
More in: Ayurvédikus egészség, Gyógytanácsok, Ayurvédikus egészségmegőrzés, Ayurvédikus gyógymódok, Receptek, gyógyszerek |
Életmód
Hűsítő Lassi ital![]() Ha nyár, akkor tombol a meleg, a szárazság és a Nap hője. A Pitta dosha... Bővebben |
Tavaszi Pancsakarma challenge – Beszámoló![]() 19 napos megtisztulási programot hirdettünk az Ayurvéda jegyében idén tavasszal. A kihíváshoz közel 300-an csatlakoztak.... Bővebben |
Ayurvédikus méregtelenítő önmasszázs![]() Itt a megújulás időszaka! Sokan most készülnek testüket és lelküket méregteleníteni. Mindent tudsz a méregtelenítésről?... Bővebben |
Létezik a tej allergia?![]() A napokban számos internetes fórumon olvashatók a tej fogyasztásának káros hatásai. Utánajártunk a tejfogyasztás ayurvédikus... Bővebben |
More in: Ayurvédikus életmód, Ayurvédikus szépségápolás, Ayurvédikus táplálkozás, Indiai receptek, Vegetáriánus receptek, Wellness, Fürdők, Ayurvédikus masszázs, Jóga, Ayurvédikus receptek, Sport, mozgás, ayurvédikus receptek |
Lelki élet
Karma jóga?![]() Karma jóga, vagy önzetlen szolgálat. A jógában ismert fogalom. A karma jóga célja, hogy az... Bővebben |
Mágikus mantrák![]() A mantrák a hindu és a buddhista vallásgyakorlat tudatot tisztító, gyógyító, a képzeteket megtisztító erejű... Bővebben |
Boldogság, merre jársz?![]() Boldogság. Valamennyi létező közös vágya. Elérésének útvonalai sokszínűek, egyénenként, társadalmi és vallási beállítottságtól függően különbözhetnek,... Bővebben |
A fájdalomtól való félelem![]() Hányszor érezzük magunkat sértettnek, sebzettnek, vagy szembesülünk nehezen a kritikával. Nem is sejtjük, hogy ilyenkor... Bővebben |
More in: Téveszmék eloszlatása, Gondolatok, Lelki élet, Kötelesség, Erkölcs, Tanúbizonyságok |
Kapcsolatok
Szülés utáni regenerálódás Ayurvédával![]() Anya lettél. Számos kérdés foglalkoztat, s keresed a babavárás előtti énedet. Hogyan találj vissza magadhoz... Bővebben |
|
Tamasz a gyereknevelésben![]() A 3 gúna az Ayurvéda tanai szerint (Szattva, Radzsasz, Tamasz) meghatározza ayurvédikus testalkatunkat és... Bővebben |
Babahordozás![]() A babahordozás nem egy új keletű fogalom. Az ősi törzsi népeknél közismert módja annak,... Bővebben |
More in: Kapcsolatok, Babák és mamák, Család, Párkapcsolatok, Társadalmi közösségek, Munkahelyi közösségek |
Napi bölcsesség
Gondolkodás |
Minél többet gondolkodsz, annál messzebb kerülsz az igazságtól. A gondolkodásra szükség van, amíg rá nem jössz, hogy nincs szükség rá. Az igazság átélése fontosabb. |
Napi dilemma
A szabálydilemma |
Minden nap alkothatsz egy új szabályt, amellyel védheted magad a fájdalmaidtól, vagy megismered a legfelsőbb törvényt, és fájdalomtól mentesen élhetsz. |
A határ |
![]() |
![]() |
Írta: Ayurvéda portál | |||
„Meddig tűrhetem a férjem viselkedését?”, kérdezi az elégedetlen asszony. „Meddig viseljem a szomszédom rossz indulatát?”, kérdezi egy kételkedő férfi, amikor Isten országáról mesélek neki. Meddig ne mondjam meg a másik embernek, hogy mit gondolok róla, meddig ne tegyek ellenlépéseket azért, hogy megfékezzem őt. Hol a határ egy szattvikus cselekedet és egy a sötét tamasz által vezérelt tett között, hol a határ, amikor egy cselekvés sorozat ragaszkodássá, szokássá válik. Az ehhez hasonló kérdések az ego belső vívódásának nagy dilemmái, amely egyben az ember korlátoltságára is utal.
Sokan beszélnek a szeretet hatalmáról, de valójában kevesen értik, hogy az mit jelent. Sokan, amikor emlékeztetem őket a tanításra, hogy akár „hetvenhétszer” is meg kell tudni bocsátani, később, amikor visszatérnek, azt mondják: „Én meg próbáltam, de…”, majd ismét felteszik a bűvös kérdést: „Hol a határ?”. A legjobb válasz erre: a tudatodban. Ott van olyan magas kerítés, amelyet nem vagy képes átugrani. Az ilyen ember elment békülni, de szívében nem a béke volt, hanem elvárás, hogy a másik majd megalázkodik előtte, Elment megbocsátani, de szívében nem a megbocsátás szent tüze lángolt, hanem a remény, hogy ebből a konfliktusból nem jöhet ki abszolút vesztesen, mert akkor inkább megtartja a haragját. A képmutató szeretetnek nincs semmilyen hatalma.
Az ember bármit megtehet, nincs követelményhatár, a saját képességei és lelkülete úgyis határt szabnak tetteinek. Azzal azonban számolnia kell, hogy minden tettének van következménye, amelyek visszahatnak rá. Ha valakinek jó cselekszik, azon tettei jó gyümölcsöt teremhetnek, ha valakinek árt, azon gyümölcsei növelik az ember szenvedésének lehetőségeit. De ez sem kőbe vésett törvény, hisz ha egy gonosz emberrel tesz jót valaki, annak lehet a visszahatása gonoszság, ugyanakkor, ha egy istenhívőnek árt valaki, annak megbocsátó képességétől függ, hogy van-e a visszahatás. Boldog az az ember, aki nem von magára felesleges terheket, így tetteit úgy szervezi (a bármit megtehet állításból nem engedve), hogy azokkal lehetőleg ne ártson a másik embernek. Ebbe beletartozik az is, hogy ne okozzon a másiknak kettőséget. Ha pedig mégis megtette, akkor legyen ereje elrendezni a konfliktust, hogy tetteiből az ördög semmiképpen ne tudjon gyümölcsöt aratni, sem benne, sem a másik emberben.
Az egoista ember lelkülete és a rohanó világ időkényszere mindig azt kérdezi, hogy hol határ. Az ember olyanná vált, mint a vonat, amely megérkezik egy állomásra, aki ott van, felszáll, aki nincs, lemarad. Az embernek nincs ideje megvárni, hogy tetteinek következményét polaritástól mentessé tegye a saját, vagy a másik ember tudatában, s ha a tanítások miatt némi hajlandóságot is érez rá, igyekszik megszabni azt, hogy ezt meddig teheti meg. Képzeld el, hogy az embernek néhány perces tevékenysége kapcsán több hetes beszélgetésre van szüksége azzal az emberrel, akit megbántott tettével, lehet nem akarattal tette. Ugye, a mai gondolkodásban ez a „nem kifizetődő”, vagy a „nem hatékony” jelzőkkel lehetne illetni. No, de időben és pénzben mennyit ér az ember békéje, boldogsága, s nem utolsó sorban mennyit ér az élete. Hisz a bűn zsoldja a kettőség, a szenvedés és a halál…
Természetesen, ha az ember mindent megtett, hogy rendezze konfliktusait, s a gonosz másik ember többet kíván, mint ami jár neki, nem kell, hogy az ilyen ember rabszolgájává váljon. Ilyenkor nem az a fontos, hogy további engesztelő áldozatot hozzon az ember, hanem az, hogy képes legyen megbékélni abban, hogy ő megtett minden telhetőt, s a gonosz lehetetlent kér tőle. Ebben az esetben is legyen képes az ember megmaradni a szeretetben, amely úgy történhet meg, hogy meghozza azt a döntését, hogy ő már eleget tett, s a másikra a továbbiakban sem haraggal tekint. Ebben az esetben sincs határ, az ember maga érzi, hogy mi volt a tettével arányos engesztelés.
Hol a határ? A belső végtelen térben ezeknek a kérdéseknek nincs értelme. Az ember ragaszkodik, mindig korlátokhoz, és ha megsértik azokat, akkor vagy saját magát, vagy a megsértőt, esetleg mindkettőjüket átadja az ördögnek. Az emberi kicsinyesség teszi fel ezt a kérdést, a nagyvonalúság pedig azt mondatja, hogy nincs határ, mindent megteszek azért, hogy harmóniában, egységben éljek önmagammal és környezetemmel… akkor is, ha nem kifizetődő, akkor is, ha nem hatékony. Aki istenben hisz, az békére, szeretetre, igazságra és erkölcsre törekszik, annak számára nincs határ, amely visszatartaná, hogy ezekben az aspektusokban megmaradjon, azokért bármilyen áldozatra kész. Aki pedig e világ, s egyben az ördög rabszolgája határokat szab, s csodálkozik, ha a határait átlépve szenvedés annak gyümölcse.
Mire tanítalak? Arra, hogy amikor ezt a kérdést felteszed „Hol a határ?”, tudd, hogy nem a benned lévő Istenség, hanem a benned élő gonosz tette fel azt és tudj hited szerint megfelelni neki. Az ember nem csak a fizikai világban épít határokat, kerítéseket, hogy védje azt, ami az övé, hanem a lelkében is. Azonban a határ nem csak a betolakodókat korlátozza, hanem az embert magát is. A határ és kerítés mindig megoszt, az egység helyett a kettőséget szolgálja.
|
Napi figyelmeztetés
Láthatatlan kettőség |
Ha a szeretet nevében jönnek eléd mindenféle Isteni képességgel és felvilágosult nézetekkel, és elvonják figyelmedet az eredeti igazságról, akkor megtévesztett lettél. A láthatatlan kettőség, amelyet eltakar a látszólagos fényesség megöli és pokolra küldi a lelkedet. Aki Isten akaratát és törvényét néhány jóérzésért, igaznak tűnő tanításért hazuggá teszi, az nem csak az igazságot, de a szeretetet is megsérti. Óvakodjatok tehát azoktól, akik a tudatodat formálják, de "elfelejtenek" emlékeztetni a kötelességedről. |
Téves mondások
Úgy érzem, hogy... |
"Úgy érzem, hogy..." - Az helyes, ha figyelembe veszed a megérzéseidet, de azok annyira hitelesek, amennyire a tudásod. Ha nincs teljes tudásod, a megérzéseid sem lehetnek helyesek, hiszen a megérzés az általad elfogadott igazságokra történő emlékezés eredménye. Ez ad hamisságot, minden jósnak, akinek nincs teljes ismerete az Istenről. |