- There are no translations available. Kérlek benneteket, hogy segítsetek fejleszteni az ayurvedikát! Elmondhatjátok ...
- There are no translations available. Ayurvédikus testtípus teszt elérhető a regisztrált felhasználók részére! ...
- There are no translations available. Tudta-e Ön, hogy az Ayurvéda elvek alkalmasak a kapcsolatok gyógyítására? ...
- There are no translations available. Tudta-e Ön, hogy Ayurvédával Indiában sok gyógyíthatatlan betegséget is kez...
- There are no translations available. Tudta-e, hogy az Ayurvéda szebbé, vonzóbbá teheti Önt? ...
Name day
Krisztusvaras.hu
Banner
Vote
Labels
gúna férfi kapha kismama keserű isten lélek gyermek testtípus éterelem tűz vízelem ayurvédikus édes világosság nő testi őselem béke vágy levegőelem panchakarma savanyú szülő sós félelem apa tűzelem táplálkozás tudati anya szeretet földelem szattva radzsasz fanyar föld víz nagyszülő csípős baba sötétség életmód igazság vonzódás tudat mama felszabadulás dosha barát pitta lelki levegő bűn ayurvéda erkölcs öröm elem fájdalom test éter betegség anyagi vata szépség egészség tamasz tagadás testvér kapcsolatok
Lelki élet
Közösség
Jelenleg a csevegőben tartózkodik:
Nincs senki online
Egyéb információk
Daily joke
There are no translations available. - Mikor veszekedtek először a férjével asszonyom? |
Ayurvéda
A mentáról ayurvédikusan![]() A menta világszerte elterjedt és használt növény. Legismertebb felhasználású teába, hűsítő italokba, szószokban. Ayurvédikus szemmel... Bővebben |
Csaraka, az Ayurvéda ősatyja![]() Csaraka, az ayurvédikus tudás összegyűjtője és egyesítője. Személye meghatározó az ayurvédikus bölcselet és gyógyítás fennmaradásában,... Bővebben |
A négy életcél![]() Egy ember életútját megfigyelve a régi védikus iratok megfogalmazzák azt a 4 hajtóerőt, törekvést, melyek... Bővebben |
A Pinda-Brahma alapelv![]() A Pinda-Brahma alapelv az ayurvédikus gondolkodás alapvető filozófiai eleme. Az alapelv ismeretével az ember... Bővebben |
More in: Ayurvéda szabályozása, Ayurvédikus irodalom, Ayurveda generally, Ayurvédában használt anyagok, Gúnák, Doshák, Őselemek |
Egészség
Egészséges szem Ayurvédával![]() A szem a lélek tükre – szokták mondani. A szem a szervezetünkben a tűz elem... Bővebben |
Ayurvédikus marma terápia![]() A marma szanszkrit eredetű szó, jelentése: titkos, rejtett, érzékeny pont. A marma energiaközpontot jelöl, mely... Bővebben |
Ayurvédikus gyógyszerek formái és felhasználásuk![]() Az ayurvédikus orvoslás alapjait képezik a növényi részekből készített és különböző módon alkalmazott készítmények.... Bővebben |
Visszérgyulladás gyógymódja Ayurvédával![]() A visszérgyulladás nem csak az idős kor betegsége, hanem már fiatalabb korban is felüti... Bővebben |
More in: Ayurvedic health, Gyógytanácsok, Ayurvédikus egészségmegőrzés, Ayurvédikus gyógymódok, Receptek, gyógyszerek |
Életmód
Hűsítő Lassi ital![]() Ha nyár, akkor tombol a meleg, a szárazság és a Nap hője. A Pitta dosha... Bővebben |
Tavaszi Pancsakarma challenge – Beszámoló![]() 19 napos megtisztulási programot hirdettünk az Ayurvéda jegyében idén tavasszal. A kihíváshoz közel 300-an csatlakoztak.... Bővebben |
Ayurvédikus méregtelenítő önmasszázs![]() Itt a megújulás időszaka! Sokan most készülnek testüket és lelküket méregteleníteni. Mindent tudsz a méregtelenítésről?... Bővebben |
Létezik a tej allergia?![]() A napokban számos internetes fórumon olvashatók a tej fogyasztásának káros hatásai. Utánajártunk a tejfogyasztás ayurvédikus... Bővebben |
More in: Ayurvedic lifestyle, Ayurvedic beauty care, Ayurvédikus táplálkozás, Indiai receptek, Vegetáriánus receptek, Wellness, Fürdők, Ayurvedic massage, Jóga, Ayurvédikus receptek, Sport, mozgás, ayurvédikus receptek |
Lelki élet
Karma jóga?![]() Karma jóga, vagy önzetlen szolgálat. A jógában ismert fogalom. A karma jóga célja, hogy az... Bővebben |
Mágikus mantrák![]() A mantrák a hindu és a buddhista vallásgyakorlat tudatot tisztító, gyógyító, a képzeteket megtisztító erejű... Bővebben |
Boldogság, merre jársz?![]() Boldogság. Valamennyi létező közös vágya. Elérésének útvonalai sokszínűek, egyénenként, társadalmi és vallási beállítottságtól függően különbözhetnek,... Bővebben |
A fájdalomtól való félelem![]() Hányszor érezzük magunkat sértettnek, sebzettnek, vagy szembesülünk nehezen a kritikával. Nem is sejtjük, hogy ilyenkor... Bővebben |
More in: Téveszmék eloszlatása, Gondolatok, Lelki élet, Kötelesség, Erkölcs, Tanúbizonyságok |
Kapcsolatok
Szülés utáni regenerálódás Ayurvédával![]() Anya lettél. Számos kérdés foglalkoztat, s keresed a babavárás előtti énedet. Hogyan találj vissza magadhoz... Bővebben |
|
Tamasz a gyereknevelésben![]() A 3 gúna az Ayurvéda tanai szerint (Szattva, Radzsasz, Tamasz) meghatározza ayurvédikus testalkatunkat és... Bővebben |
Babahordozás![]() A babahordozás nem egy új keletű fogalom. Az ősi törzsi népeknél közismert módja annak,... Bővebben |
More in: Kapcsolatok, Babák és mamák, Család, Párkapcsolatok, Társadalmi közösségek, Munkahelyi közösségek |
Daily wisdom
There are no translations available. Isten országának eljövetelét igazul várja az, aki cselekszik is azért. A hamis várakozással teli ember azonban rajta kívül álló erőkben bízva nem cselekszik, nem építi a mennyek országát, így amikor eljő az idő kívül találja magát, mert rájön, hogy abban semmi sem az övé. |
Napi dilemma
The dilemma of the recovery |
You may decide every day whether you are going to recover from your illness, and your faith fulfills your topmost will, or you fly from method onto a method doubtfully, and the chance onto the success is ever smaller because of your unbelief. |
A határ |
![]() |
![]() |
Written by Ayurvéda portál | |||
There are no translations available.
„Meddig tűrhetem a férjem viselkedését?”, kérdezi az elégedetlen asszony. „Meddig viseljem a szomszédom rossz indulatát?”, kérdezi egy kételkedő férfi, amikor Isten országáról mesélek neki. Meddig ne mondjam meg a másik embernek, hogy mit gondolok róla, meddig ne tegyek ellenlépéseket azért, hogy megfékezzem őt. Hol a határ egy szattvikus cselekedet és egy a sötét tamasz által vezérelt tett között, hol a határ, amikor egy cselekvés sorozat ragaszkodássá, szokássá válik. Az ehhez hasonló kérdések az ego belső vívódásának nagy dilemmái, amely egyben az ember korlátoltságára is utal.
Sokan beszélnek a szeretet hatalmáról, de valójában kevesen értik, hogy az mit jelent. Sokan, amikor emlékeztetem őket a tanításra, hogy akár „hetvenhétszer” is meg kell tudni bocsátani, később, amikor visszatérnek, azt mondják: „Én meg próbáltam, de…”, majd ismét felteszik a bűvös kérdést: „Hol a határ?”. A legjobb válasz erre: a tudatodban. Ott van olyan magas kerítés, amelyet nem vagy képes átugrani. Az ilyen ember elment békülni, de szívében nem a béke volt, hanem elvárás, hogy a másik majd megalázkodik előtte, Elment megbocsátani, de szívében nem a megbocsátás szent tüze lángolt, hanem a remény, hogy ebből a konfliktusból nem jöhet ki abszolút vesztesen, mert akkor inkább megtartja a haragját. A képmutató szeretetnek nincs semmilyen hatalma.
Az ember bármit megtehet, nincs követelményhatár, a saját képességei és lelkülete úgyis határt szabnak tetteinek. Azzal azonban számolnia kell, hogy minden tettének van következménye, amelyek visszahatnak rá. Ha valakinek jó cselekszik, azon tettei jó gyümölcsöt teremhetnek, ha valakinek árt, azon gyümölcsei növelik az ember szenvedésének lehetőségeit. De ez sem kőbe vésett törvény, hisz ha egy gonosz emberrel tesz jót valaki, annak lehet a visszahatása gonoszság, ugyanakkor, ha egy istenhívőnek árt valaki, annak megbocsátó képességétől függ, hogy van-e a visszahatás. Boldog az az ember, aki nem von magára felesleges terheket, így tetteit úgy szervezi (a bármit megtehet állításból nem engedve), hogy azokkal lehetőleg ne ártson a másik embernek. Ebbe beletartozik az is, hogy ne okozzon a másiknak kettőséget. Ha pedig mégis megtette, akkor legyen ereje elrendezni a konfliktust, hogy tetteiből az ördög semmiképpen ne tudjon gyümölcsöt aratni, sem benne, sem a másik emberben.
Az egoista ember lelkülete és a rohanó világ időkényszere mindig azt kérdezi, hogy hol határ. Az ember olyanná vált, mint a vonat, amely megérkezik egy állomásra, aki ott van, felszáll, aki nincs, lemarad. Az embernek nincs ideje megvárni, hogy tetteinek következményét polaritástól mentessé tegye a saját, vagy a másik ember tudatában, s ha a tanítások miatt némi hajlandóságot is érez rá, igyekszik megszabni azt, hogy ezt meddig teheti meg. Képzeld el, hogy az embernek néhány perces tevékenysége kapcsán több hetes beszélgetésre van szüksége azzal az emberrel, akit megbántott tettével, lehet nem akarattal tette. Ugye, a mai gondolkodásban ez a „nem kifizetődő”, vagy a „nem hatékony” jelzőkkel lehetne illetni. No, de időben és pénzben mennyit ér az ember békéje, boldogsága, s nem utolsó sorban mennyit ér az élete. Hisz a bűn zsoldja a kettőség, a szenvedés és a halál…
Természetesen, ha az ember mindent megtett, hogy rendezze konfliktusait, s a gonosz másik ember többet kíván, mint ami jár neki, nem kell, hogy az ilyen ember rabszolgájává váljon. Ilyenkor nem az a fontos, hogy további engesztelő áldozatot hozzon az ember, hanem az, hogy képes legyen megbékélni abban, hogy ő megtett minden telhetőt, s a gonosz lehetetlent kér tőle. Ebben az esetben is legyen képes az ember megmaradni a szeretetben, amely úgy történhet meg, hogy meghozza azt a döntését, hogy ő már eleget tett, s a másikra a továbbiakban sem haraggal tekint. Ebben az esetben sincs határ, az ember maga érzi, hogy mi volt a tettével arányos engesztelés.
Hol a határ? A belső végtelen térben ezeknek a kérdéseknek nincs értelme. Az ember ragaszkodik, mindig korlátokhoz, és ha megsértik azokat, akkor vagy saját magát, vagy a megsértőt, esetleg mindkettőjüket átadja az ördögnek. Az emberi kicsinyesség teszi fel ezt a kérdést, a nagyvonalúság pedig azt mondatja, hogy nincs határ, mindent megteszek azért, hogy harmóniában, egységben éljek önmagammal és környezetemmel… akkor is, ha nem kifizetődő, akkor is, ha nem hatékony. Aki istenben hisz, az békére, szeretetre, igazságra és erkölcsre törekszik, annak számára nincs határ, amely visszatartaná, hogy ezekben az aspektusokban megmaradjon, azokért bármilyen áldozatra kész. Aki pedig e világ, s egyben az ördög rabszolgája határokat szab, s csodálkozik, ha a határait átlépve szenvedés annak gyümölcse.
Mire tanítalak? Arra, hogy amikor ezt a kérdést felteszed „Hol a határ?”, tudd, hogy nem a benned lévő Istenség, hanem a benned élő gonosz tette fel azt és tudj hited szerint megfelelni neki. Az ember nem csak a fizikai világban épít határokat, kerítéseket, hogy védje azt, ami az övé, hanem a lelkében is. Azonban a határ nem csak a betolakodókat korlátozza, hanem az embert magát is. A határ és kerítés mindig megoszt, az egység helyett a kettőséget szolgálja.
|
Daily caution
There are no translations available. Óvakodj, hogy a múltaddal, vagy a jövőddel dicsekedj. Nem fontos, hogy ki voltál előző életedben, és nem fontos ki akarsz lenni a jövőben. Számomra most az a fontos, hogy ki vagy te MOST! Ha azt mondod nekem, hogy előző életedben szent voltál, aki embereken segített, de most nem látok benned mást, mint egy önző, gonosz embert, akkor azt is megbüntetem, aki elhitette veled, hogy szent voltál. Ha pedig legbelül fénnyességet érzel, de a tetteidben nem tükröződik a fény, gyáva és hazug vagy, a fény csak illúzió. |
Téves mondások
Gyakran élek lelki életet... |
There are no translations available. Gyakran élek lelki életet... Tévedsz. Valójában az ember vagy lelki életet él, vagy test szerintit. Ha lelki életet él, akkor a lélek igazságainak áldoz, ha testit, akkor a test vágyainak. Az ezoterikus módszerek nem jelentenek lelki életet, mégha enyhítik is olykor a test szenvedését. |