Névnap

Ma 2018. november 14., szerda, Aliz napja van. Holnap Albert és Lipót napja lesz.

Küldjön képeslapot az ayurvedika.hu-ról!

Ne feledd! A nevedet nem te választottad, de megdicsőíteni csak te tudod!

Szavazzon

Kérlek, segíts szavazatoddal! Milyennek tartod az ayurvedika.hu-t?
 

Ayurvedika a Facebook-on




Jelenleg a csevegőben tartózkodik:

Nincs senki online

Ayurvéda képekben

Napi vicc

Mária Katalin nővér belépett a csend kolostorába. A főpap közölte vele:
- Nővér, ez a csend kolostora. Itt maradhatsz, ameddig csak akarsz, de nem beszélhetsz addig, ameddig azt nem mondom, hogy beszélj.
Mária Katalin 5 éve élt már a kolostorban, amikor a főpap így szólt:
- Mária Katalin nővér, 5 éve vagy itt. Most szólhatsz két szót.
Mária Katalin így szólt:
- Kemény ágy.
- Sajnálattal hallom - mondta a főpap. - De kerítünk neked egy jobb ágyat.
Újabb 5 év után Mária Katalint hívatta a főpap.
- Újabb két szót szólhatsz, Mária Katalin.
- Hideg étel - mondta Mária Katalin, és a föpap megnyugtatta, hogy az étel jobb lesz a jövőben.
Mária Katalin 15. évfordulója közeledett a kolostorban. Eljött a nap, és a
főpap megint az irodájába hívatta Mária Katalint.
- Két szót szólhatsz ma. - mondta a főpap.
- Most kilépek. - mondta Mária Katalin nővér.
- Ez a legjobb, amit tehetsz - mondta a főpap. - Mióta itt vagy, csak a
hülye nyavalygásodat hallani.

Google Fordító

English French German Italian Portuguese Russian Spanish

Ayurvéda

A mentáról ayurvédikusan

News image

A menta világszerte elterjedt és használt növény. Legismertebb felhasználású teába, hűsítő italokba, szószokban. Ayurvédikus szemmel... Bővebben

Csaraka, az Ayurvéda ősatyja

News image

Csaraka, az ayurvédikus tudás összegyűjtője és egyesítője. Személye meghatározó az ayurvédikus bölcselet és gyógyítás fennmaradásában,... Bővebben

A négy életcél

News image

Egy ember életútját megfigyelve a régi védikus iratok megfogalmazzák azt a 4 hajtóerőt, törekvést, melyek... Bővebben

A Pinda-Brahma alapelv

News image

 A Pinda-Brahma alapelv az ayurvédikus gondolkodás alapvető filozófiai eleme. Az alapelv ismeretével az ember... Bővebben

More in: Ayurvéda szabályozása, Ayurvédikus irodalom, Ayurvéda általában, Ayurvédában használt anyagok, Gúnák, Doshák, Őselemek

Egészség

Egészséges szem Ayurvédával

News image

A szem a lélek tükre – szokták mondani. A szem a szervezetünkben a tűz elem... Bővebben

Ayurvédikus marma terápia

News image

A marma szanszkrit eredetű szó, jelentése: titkos, rejtett, érzékeny pont. A marma energiaközpontot jelöl, mely... Bővebben

Ayurvédikus gyógyszerek formái és felhasználásuk

News image

 Az ayurvédikus orvoslás alapjait képezik a növényi részekből készített és különböző módon alkalmazott készítmények.... Bővebben

Visszérgyulladás gyógymódja Ayurvédával

News image

 A visszérgyulladás nem csak az idős kor betegsége, hanem már fiatalabb korban is felüti... Bővebben

More in: Ayurvédikus egészség, Gyógytanácsok, Ayurvédikus egészségmegőrzés, Ayurvédikus gyógymódok, Receptek, gyógyszerek

Életmód

Hűsítő Lassi ital

News image

Ha nyár, akkor tombol a meleg, a szárazság és a Nap hője. A Pitta dosha... Bővebben

Tavaszi Pancsakarma challenge – Beszámoló

News image

19 napos megtisztulási programot hirdettünk az Ayurvéda jegyében idén tavasszal. A kihíváshoz közel 300-an csatlakoztak.... Bővebben

Ayurvédikus méregtelenítő önmasszázs

News image

Itt a megújulás időszaka! Sokan most készülnek testüket és lelküket méregteleníteni. Mindent tudsz a méregtelenítésről?... Bővebben

Létezik a tej allergia?

News image

A napokban számos internetes fórumon olvashatók a tej fogyasztásának káros hatásai. Utánajártunk a tejfogyasztás ayurvédikus... Bővebben

More in: Ayurvédikus életmód, Ayurvédikus szépségápolás, Ayurvédikus táplálkozás, Indiai receptek, Vegetáriánus receptek, Wellness, Fürdők, Ayurvédikus masszázs, Jóga, Ayurvédikus receptek, Sport, mozgás, ayurvédikus receptek

Lelki élet

Karma jóga?

News image

Karma jóga, vagy önzetlen szolgálat. A jógában ismert fogalom. A karma jóga célja, hogy az... Bővebben

Mágikus mantrák

News image

A mantrák a hindu és a buddhista vallásgyakorlat tudatot tisztító, gyógyító, a képzeteket megtisztító erejű... Bővebben

Boldogság, merre jársz?

News image

Boldogság. Valamennyi létező közös vágya. Elérésének útvonalai sokszínűek, egyénenként, társadalmi és vallási beállítottságtól függően különbözhetnek,... Bővebben

A fájdalomtól való félelem

News image

Hányszor érezzük magunkat sértettnek, sebzettnek, vagy szembesülünk nehezen a kritikával. Nem is sejtjük, hogy ilyenkor... Bővebben

More in: Téveszmék eloszlatása, Gondolatok, Lelki élet, Kötelesség, Erkölcs, Tanúbizonyságok

Kapcsolatok

Szülés utáni regenerálódás Ayurvédával

News image

Anya lettél. Számos kérdés foglalkoztat, s keresed a babavárás előtti énedet. Hogyan találj vissza magadhoz... Bővebben

Édesanyák

News image

Legújabb cikkünk témája az egyéni testalkattal bíró édesanyának személyiségének boncolgatása ayurvédikus szemmel. Melyek az... Bővebben

Tamasz a gyereknevelésben

News image

 A 3 gúna az Ayurvéda tanai szerint (Szattva, Radzsasz, Tamasz) meghatározza ayurvédikus testalkatunkat és... Bővebben

Babahordozás

News image

A babahordozás nem egy új keletű fogalom. Az ősi törzsi népeknél közismert  módja annak,... Bővebben

More in: Kapcsolatok, Babák és mamák, Család, Párkapcsolatok, Társadalmi közösségek, Munkahelyi közösségek

Napi bölcsesség

Tudományvallás

Ha az ok-okozati összefüggések kutatását nézzük, a tudomány is csak egy vallás. Nem ismeri és nem bizonyíthatja az okot, hanem csak annak következményeit, ugyanakkor azt gondolja, hogy néhány valószínűségi változóval föléemelkedhet a többi vallásnak.

Napi dilemma

Az erkölcs dilemmája

Minden esetben, amikor a másikban hibát látsz, eldöntheted, hogy a szemébe kiáltod-e a te igazságod a világról, s ezáltal még nagyobb kettőségbe taszítod őt, vagy felteszel neki egy kérdést, amellyel egyrészt megismerheted, hogy ő miként látja a világot, másrészt lehet a te világnézeted is alakul általa.

A megkülönböztetés lelke Nyomtat Email
Írta: Ayurvéda portál   

A megkülönböztetés lelkeHa a lélek útját szeretnéd járni, veled kell legyen a megkülönböztetés lelke, amely segít neked, hogy tudd, mi az illúzió és mi a valóság, mi a lélek szerint és mi a test szerint való, mi a helyes és mi a helytelen. Íme, neked adom a megkülönböztetés lelkét, hogy soha meg ne tévesszen senki sem.

A lélek egy és egységre törekszik, békére és megnyugvásra, a test szükségletekre, vonzódásra, s ha a vonzódás tárgyának elérésében akadályoz valaki, akkor tagadás és félelem lesz úrrá a testen. A harag, az agresszió és egyéb fájdalmas tudatállapotok a félelem szülöttei.


A kettőség, a félelem mérgezi a lelked és a tested, javadra válik, ha mihamarabb legyőzöd, amíg kettőségben élsz, lázadsz Isten ellen és saját természeted ellen.


Szeress, mert az tesz boldoggá, de tudd, hogy sem a vonzódás, sem a féltés nem egyenlő a szeretettel. Akkor szereted legjobban Isten teremtményét, ha számára a legnagyobb szabadságfokot biztosítod, akkor is, ha vonzódsz hozzá. Ne ragaszkodj semmihez, sem élő, sem élettelen teremtményekhez, mert így lehetsz önmagadban való, így éred el a jutalmat, Isten ígéretét. A szeretetben nincs tagadás!


Nem az szeret, aki az Isten tudja hányszor azt mondja szeretlek. Az szeret, aki nem dicsekszik vele, de életét adja érted, ha kell, hogy neked boldogulásod legyen. Vigyázz, hogy ne az öngyilkosokra gondolj, hanem az igaz áldozatot hozókra.


Nem az az ember szeret téged, aki a legjobban helyesli bűnös cselekedeteidet, hanem az, aki nem helyesli, de megért, és mindent megtesz, hogy meg tudj magadnak bocsátani. Nem az az ember szeret, aki elnyeli haragját, hogy neked ne ártson, hanem az, aki képes független maradni a te bűneidtől.


A konfliktus megoldása nem egyenlő a felejtéssel, illetve azzal, ha fájdalomból elfordulsz a konfliktusok elöl. Isten útján akkor jársz, ha a konfliktusaiddal szembenézel, megérted őket, tanulsz belőlük és helyes irányba változol általuk, ha a tudás, amit megszereztél felszabadít. A harag, az irigység, a düh, a rosszindulat soha nem oldott még meg semmilyen konfliktusodat.


A megbocsátás sem egyenlő a felejtéssel, sőt azzal sem, ha megerőszakolod magad és a haragvásod tárgyához így közeledsz, de a szívedben ott a félelem. A megbocsátás az a folyamat, amelyben visszanyered a feltétel nélküli szeretet.


A hit nem egyenlő a reménnyel és a vággyal, sem az érzelemmel, s a hitben nincsen kétely sem. A hit olyan meggyőzödés, amely tisztasága által megteremti önmagát. Mindegy mit és mekkora erőt érzel, ha kételkedsz abban, amiben hinni szeretnél, az csupán vonzódás marad. Ha fáj, ha sírsz, ha szenvedsz és kételkedsz, akkor nem hiszel.


Nem az a hívő ember, aki minden vallási szertartást rendszeresen végez, hanem az, aki a hitéért képes minden áldozatot meghozni.


Nem az az ember változik, aki azt mondja, hogy változott és másképp cselekszik, de a szíve vérzik. Az az ember változik, akinek a változásban szent meggyőzödése és bizadalma van.


Az igazság nem egyenlő a te akaratoddal, ha természet, vagy Isten akarata ellenében akarsz igazságot, akkor csalódni fogsz, mert legfeljebb Isten elleni lázadásod válik nyilvánvalóvá.


Nem annál az embernél van az igazság lelke, aki mindent megtesz, hogy bizonyítsa igazát, aki hangosabban kommunikál, vagy aki megszámlálhatatlan tanút hoz, hogy emeljenek szót mellette, hanem annak van igaza, aki nem tántorodik meg egymagában, ha az egész világ is van ellene, mert a hit által nyer bizonyosságot az igazság, és a félelem által nyer bizonyosságot a hazugság. 


A döntés nem egyenlő azzal, ha félelemből belenyugszol egy kikényszerített megoldásba, és nem egyenlő azzal sem, ha vonzódásból a választási lehetőségek közül a vonzódásod tárgyát választod. A döntés választási lehetőségek független mérlegelése, amelyben választasz azon alternatívák közül, amelyek céljaidat legjobban támogatják.


Az a helyes megnyilvánulásod, amely támogatja a célod elérését és nem akadályozza egyéb célod teljesülését.


Nem abban az emberben van béke, aki nem támad, hanem abban, aki képes téged bűneid ellenére is kettőség nélkül szemlélni. A béke feszültségmentes állapot, nem csak a személyközti kapcsolatban, hanem önmagamban is.


Nem annak az embernek van tudása, aki több könyvnyi anyagot képes leírni, vagy aki órákon keresztül képes beszélni egy dologról, hanem annak az embernek, akiben a tudás gyökeret vert, akinek életét megváltoztatta és felszabadította az ismeret. Aki csak a szavaival beszél olyan helyekről, ahol ő sohasem járt, az az illúzió és az álmodozás fogságába került.


Nem az a bölcs, aki isteni törvényeket álmából felébresztve is tudja, hanem az, aki tudja, mikor kell használni a tudást és mikor nem.


Nem az a szép, amelyhez vonzódsz, vagy amit szívesen birtokolnál, hanem az, amelyet ha figyelmesen megvizsgál az ember, akkor is meglátja benne a tökéletességet, ha első látásra nem vonzza.


Nem az a gyógyító erő, amit kipróbálsz, hanem az, amiben vakon hinni tudsz. Amiben hiszel akkor is meg fog gyógyítani, ha senki mást nem gyógyít meg.


Nem az a harmónia egy kapcsolatban, ha két ember több év után is megfogja egymás kezét, vagy képes egymáshoz bújni, hanem az, ha egymás tudását kiegészítve, elfogadva képesek a legjobb döntéseket meghozni az életben és abból tanulni. Így lesz, hogy te olyan leszel, mint én, én pedig olyan leszek mint te, mert amit egymástól tanultunk, kiegyenlítődik. Amikor pedig megöregszünk, az egy hitünk miatt testünk is hasonul egymáshoz.


Nem az emberi fájdalmas sírás az értéke az életnek, hanem az ember önfeláldozása az életért. Aki képes lemondani életéről, hogy másnak élete legyen, az elnyeri azt, ami a legnagyobbaknak jár Istentől: felszabadul a halál fogságából.


Nem a törvényekhez való merev ragaszkodás az, amely felemel, hanem ha megérted a törvény célját és okát. Az ostoba törvényimádat, ha lelketlenül cselekszel a törvény szerint. Ha nem érted a törvény okát és célját, akkor az Istenbe vetett bizalmaddal juthatsz közelebb a Mindenhatóhoz, ilyenkor a törvény követése tudatlanul, áldozatnak felel meg Istennek.


A szabadság nem egyenlő a szabad akarattal. Szabadon azt akarsz, amit akarsz, de nincs mindenben szabad cselekvésed is, sőt azzal sem vagy tisztába, hogy mit akarhatnál szabadon, hisz saját korlátozott tudatod rabja vagy.


A boldogság nem egyenlő azzal, ha teljesült néhány fontos vágyad, hanem a boldogságban akkor vagy, ha nincs a létezésedről semmilyen kételyed, sem félelmed, sőt vágyad sincs, hiszen a vágy pillanatnyi hiányérzet, bármi is legyen a tárgya. A megelégült lény, aki boldog önmagában való, nincs szüksége sem másik lényre, sem másik tárgyra a létezéshez és az elégedettséghez, megnyilvánnul rajta Isten feltétel nélküli szeretete.


A gonosz a kettőségre, a világosság az egységre tanít téged. A gonosz megmutatja, hogy találj hibát a világosságban, a világosság megmutatja, hogy találj tökéletességet a sötétségben.

Arra tanítalak ebben a cikkben, hogy tudd megkülönböztetni azt, hogy mi az isteni valóság és mi az, ami illúzió, megtévesztés, hogy felszabadulj a vakságából és tisztán láss. Arra tanítalak, hogy ne hidd el azt, ami szentnek látszik, de nem az, és arra, hogy ismerd meg a világosságot, ha az nem nyilvánvaló. Hogy lebontsam benned az ördög illúzióját még egy tanácsot adhatok: mielött elhamarkodottan ítélsz, és hamisnak tartanád azt, ami isteni és igaznak, azt ami hamis, keresd az igazságot és gyümölcse által meglátod annak valóságát. Mert a hazugság hamis gyümölcsöt hoz, gazdagságot, hatalmat és egyéb testi dolgokat, de az isteni értékek felszabadítanak téged és boldoggá tesznek.

 

 

 

Napi figyelmeztetés

Isten természete

Isten természete olyan, hogy a kicsiket nagyobbá teszi, a nagyobbakat, meg kicsinyebbé.  Vigyázz hát, mert ha nagynak tartod magad, megaláztatsz, de a kicsinyek megelőznek a nagyságban és méltóságban! Mert nem az ember büszkesége által nyer méltóságot az igazság és a szeretet, hanem abban, ha az ember szolgálja azokat. Aki Istent szolgálja, Istenné válik, aki pedig a poklot szolgálja, az ördöggé.

Téves mondások

Nincs bűnöm...

"Nem loptam, nem csaltam, nem öltem embert, nekem nincs bűnöm!" - De van, hiszen most is hazudsz, az ember bűne a kettőségben lakozik, bármi is annak az oka. Minden ember bűnös, aki az anyagi léthez ragaszkodik, mert az anyagi lét nem a saját természete, hanem a nem tudásának az eredménye. A bűn azonban már az igaz törekvéssel is megszűnik.