- Kérlek benneteket, hogy segítsetek fejleszteni az ayurvedikát! Elmondhatjátok bátran, milyen je...
- Ayurvédikus testtípus teszt elérhető a regisztrált felhasználók részére! ...
- Tudta-e Ön, hogy az Ayurvéda elvek alkalmasak a kapcsolatok gyógyítására? ...
- Tudta-e Ön, hogy Ayurvédával Indiában sok gyógyíthatatlan betegséget is kezelnek? ...
- Tudta-e, hogy az Ayurvéda szebbé, vonzóbbá teheti Önt? ...
Névnap
Küldjön képeslapot az ayurvedika.hu-ról!
Ne feledd! A nevedet nem te választottad, de megdicsőíteni csak te tudod!
Krisztusvaras.hu
Hirdetés
Szavazzon
Címkefelhő
világosság csípős szeretet vágy nő éterelem ayurvéda testvér félelem gyermek levegő ayurvédikus tudati barát szülő tűz vata keserű testtípus felszabadulás test víz savanyú lelki radzsasz lélek férfi levegőelem szépség kapcsolatok fanyar pitta egészség baba sós bűn anyagi öröm földelem sötétség őselem éter nagyszülő tűzelem béke életmód tudat fájdalom testi tamasz kismama dosha apa isten kapha vízelem édes tagadás igazság betegség erkölcs szattva föld elem anya panchakarma mama gúna táplálkozás vonzódás
Lelki élet
Közösség
Jelenleg a csevegőben tartózkodik:
Nincs senki online
Egyéb információk
Napi vicc
Dörömbölnek a Mennyország kapuján. Szent Péter, szendergéséből felébredve, odacsoszog a kulcsaival a kapuhoz, nagy nehezen kinyitja, de nincs ott senki. Gondolja, hogy csak rosszul hallott, visszaül a kuckójába. Megint dörömbölést hall, megint odamegy, megint senki. Talán valaki csak szórakozik vele - véli. Ám, alighogy visszafordul, újra dörömbölnek, de most az eddigieknél erősebben. Dühösen feltárja a kaput, hát ott áll egy lélek. - Te kopogtál az előbb is? - Igen, atyám. - Csúnya dolog volt ugráltatni engem! - Nem én tehetek róla, atyám, azok ott lent próbáltak háromszor újraéleszteni! |
Ayurvéda
A mentáról ayurvédikusanA menta világszerte elterjedt és használt növény. Legismertebb felhasználású teába, hűsítő italokba, szószokban. Ayurvédikus szemmel... Bővebben |
Csaraka, az Ayurvéda ősatyjaCsaraka, az ayurvédikus tudás összegyűjtője és egyesítője. Személye meghatározó az ayurvédikus bölcselet és gyógyítás fennmaradásában,... Bővebben |
A négy életcélEgy ember életútját megfigyelve a régi védikus iratok megfogalmazzák azt a 4 hajtóerőt, törekvést, melyek... Bővebben |
A Pinda-Brahma alapelvA Pinda-Brahma alapelv az ayurvédikus gondolkodás alapvető filozófiai eleme. Az alapelv ismeretével az ember... Bővebben |
More in: Ayurvéda szabályozása, Ayurvédikus irodalom, Ayurvéda általában, Ayurvédában használt anyagok, Gúnák, Doshák, Őselemek |
Egészség
Egészséges szem AyurvédávalA szem a lélek tükre – szokták mondani. A szem a szervezetünkben a tűz elem... Bővebben |
Ayurvédikus marma terápiaA marma szanszkrit eredetű szó, jelentése: titkos, rejtett, érzékeny pont. A marma energiaközpontot jelöl, mely... Bővebben |
Ayurvédikus gyógyszerek formái és felhasználásukAz ayurvédikus orvoslás alapjait képezik a növényi részekből készített és különböző módon alkalmazott készítmények.... Bővebben |
Visszérgyulladás gyógymódja AyurvédávalA visszérgyulladás nem csak az idős kor betegsége, hanem már fiatalabb korban is felüti... Bővebben |
More in: Ayurvédikus egészség, Gyógytanácsok, Ayurvédikus egészségmegőrzés, Ayurvédikus gyógymódok, Receptek, gyógyszerek |
Életmód
Hűsítő Lassi italHa nyár, akkor tombol a meleg, a szárazság és a Nap hője. A Pitta dosha... Bővebben |
Tavaszi Pancsakarma challenge – Beszámoló19 napos megtisztulási programot hirdettünk az Ayurvéda jegyében idén tavasszal. A kihíváshoz közel 300-an csatlakoztak.... Bővebben |
Ayurvédikus méregtelenítő önmasszázsItt a megújulás időszaka! Sokan most készülnek testüket és lelküket méregteleníteni. Mindent tudsz a méregtelenítésről?... Bővebben |
Létezik a tej allergia?A napokban számos internetes fórumon olvashatók a tej fogyasztásának káros hatásai. Utánajártunk a tejfogyasztás ayurvédikus... Bővebben |
More in: Ayurvédikus életmód, Ayurvédikus szépségápolás, Ayurvédikus táplálkozás, Indiai receptek, Vegetáriánus receptek, Wellness, Fürdők, Ayurvédikus masszázs, Jóga, Ayurvédikus receptek, Sport, mozgás, ayurvédikus receptek |
Lelki élet
Karma jóga?Karma jóga, vagy önzetlen szolgálat. A jógában ismert fogalom. A karma jóga célja, hogy az... Bővebben |
Mágikus mantrákA mantrák a hindu és a buddhista vallásgyakorlat tudatot tisztító, gyógyító, a képzeteket megtisztító erejű... Bővebben |
Boldogság, merre jársz?Boldogság. Valamennyi létező közös vágya. Elérésének útvonalai sokszínűek, egyénenként, társadalmi és vallási beállítottságtól függően különbözhetnek,... Bővebben |
A fájdalomtól való félelemHányszor érezzük magunkat sértettnek, sebzettnek, vagy szembesülünk nehezen a kritikával. Nem is sejtjük, hogy ilyenkor... Bővebben |
More in: Téveszmék eloszlatása, Gondolatok, Lelki élet, Kötelesség, Erkölcs, Tanúbizonyságok |
Kapcsolatok
Szülés utáni regenerálódás AyurvédávalAnya lettél. Számos kérdés foglalkoztat, s keresed a babavárás előtti énedet. Hogyan találj vissza magadhoz... Bővebben |
|
Tamasz a gyereknevelésbenA 3 gúna az Ayurvéda tanai szerint (Szattva, Radzsasz, Tamasz) meghatározza ayurvédikus testalkatunkat és... Bővebben |
BabahordozásA babahordozás nem egy új keletű fogalom. Az ősi törzsi népeknél közismert módja annak,... Bővebben |
More in: Kapcsolatok, Babák és mamák, Család, Párkapcsolatok, Társadalmi közösségek, Munkahelyi közösségek |
Napi bölcsesség
Isten harcosa |
Ez a háború nem test-test ellen folyik, hanem szellem-szellem ellen. Isten harcosa nem harcol fémkarddal, hanem Isten igéjével, példamutatással és bátorsággal. Isten harcosa azért kapta a világosságot, hogy hirdesse minden népnek és minden nemzetnek, s nem azért, hogy az írástudókhoz hasonlóan vitatkozzon rajta. Aki Istenről ott is bizonyságot tesz, ahol kerülik az ő nevét, méltóvá lesz, hogy Isten is megemlékezzen róla, ha itt az ideje. |
Napi dilemma
A teremtés dilemmája |
Minden nap eldöntheted, hogy aggódással tekintesz-e a jövőre, s ezzel lassan, de biztosan megteremted azt, amitől félsz, vagy reménnyel és bizakodással várod azt, amire szükséged van. |
Gyávaság |
Írta: Ayurvéda portál | |||
Az ember életében sokszor elhangzott ez a szó. Ha nem is neki szánták, de jelen volt, amikor a címzettnek megvető hangnemben odavetették, hogy gyáva. Könnyelmű kijelentés ez, aki a másikat ilyen kifejezéssel illeti, gyakran saját ítélete alatt áll. Gyermekkorban gyávának titulálnak valakit, ha nem mer felmenni a kötélre, vagy nem akar részt venni a közös csínyben. Fiatal felnőttként arra kiáltják, hogy gyáva a barátok és ismerősök, aki nem akar részt venni valamilyen extrém sportban, vagy nem mer közelíteni plátói szerelméhez. Legtöbbször azonban akkor hangzik el, a gyáva szó, amikor konfliktusba keveredett gyerekek, vagy felnőtt emberek verekedni hívják a másikat, hogy bizonyítsák igazukat, de a másik fél tartózkodik az erőszakos megoldástól. Meg van írva, hogy Isten országába nem juthatnak be a gyávák, de az Új Jeruzsálemnek mégsem a fentebb felsorolt „gyávák” a számkivetettjei, hanem gyakran azok, akik megbélyegzik a másikat. Hogy miért? Azért mert az igazi gyávaság titka –mint oly sok aspektusé- az igazsághoz való viszonyban rejlik. Az embert az igazsághoz való viszonya emeli fel, vagy buktatja el. Az igazi gyáva, aki az igazsághoz való viszonyában nem mer változtatni úgy, hogy boldogabb legyen. Az igazi gyáva ember nem meri vállalni tettének következményeit, retteg attól, hogy a világ megítéli őt, és nem is sejti, hogy az ítéletnapján nem a világ ítélete nehezedik majd rá, hanem a sajátja. A gyáva nem meri kifejezni szükségleteit és megvallani hitét, mert fél, hogy különcnek gondolja őt és kiveti magából a világ, azonban a valóság az, hogy ő magát gondolja különcnek, így saját maga hoz fejére pusztulást. A gyáva ember nem mer szakítani ostoba társadalmi, vagy közösségi szokásokkal, hagyományokkal, illetve nem mer nemet mondani mások önző elvárásaira, mert azt gondolja, nem szeretik majd az emberek, de valójában ő nem szereti saját magát és a többi embert sem, így önmaga ítélete alatt áll. A gyáva ember nem mer szembe nézni mások felé sugárzott ítéletével, nem meri elfogadni a kritikát, mert azt gondolja, hogy akkor gyengébbnek látszik, mint a többi ember, azonban a valóság az, hogy ő nem tartja magát sokra, így előbb-utóbb utoléri saját ítélete. A gyáva ember nem mer szakítani szenvedélyeivel, ragaszkodik hamis tárgyakhoz, állatokhoz, emberekhez, ragaszkodik elvekhez, akkor is, ha azokról rég bebizonyosodott, hogy hamisak. Azt gondolja, elengedi ezeket, elvész a biztonságérzete, a valóság az, hogy mindezekkel csak félelmeit igyekszik palástolni, így hitetlensége ítélete alatt áll. A gyáva ember nem mer szembenézni a halállal. Nem abban rejlik gyávasága, hogy nem képes felszabadulni alóla, hanem abban, hogy mivel tudja, hogy elmúlás a sorsa, nem képes ezt a tudatát méltósággal elviselni. Aki abban hisz, hogy meg fog halni, és mégis retteg a haláltól, ahelyett, hogy haláláig tisztességgel és boldogan élne, már életében is halott embernek számít. A gyáva ember nem mer engedni a róla alkotott képből, ragaszkodik az ő emberi játszmájához. Valaki egész életében játssza szerepét az élet színpadán, lehet, mosolyog közben és vannak kisebb örömei benne, de ha az ördög nem adna egy-egy kisebb örömet, abba az ember azonnal belehalna. Az embert meg lehet téveszteni, de a lelket sohasem. Aki belül kisebb poklot él meg, nap, mint nap, annak a lelke valóban a pokol tűzén ég már, csak a test szerinti örömök még enyhítik annak kínzó fájdalmát. Aki gyáva, hogy változtasson önmagán, az önmagáról kivetített képen, annak lelke a pokolban is marad. El tudod képzelni, hogy milyen élmény lesz, ha a halálod után a testi örömök nem tudják már enyhíteni a pokol mardosó tűzét? Ha nincs már lehetőséged, hogy test szerint mindent megváltoztass? A gyáva ember a szeretet nevében cselekszi gyávaságát, de te tudd, hogy ez nem igaz. A gyáva ember illúziót kelt és megerősít sokakat a hitetlenségben, így az ördögöt szolgálja minden nap. Nézd meg a gyáva emberek tetteinek gyümölcsét: Az idősek azt mondják, hogy lehet igaz, amit beszélek, de ők már nem akarnak időskorukra változni. Nem tudják, hogy megadták magukat az ördögnek. A középkorúk közül soktól hallottam, hogy lehet boldogtalanok, de valahogy csak elviselik ezt életük végéig. A fiatalabbak azt mondják, hogy lehet, szabadulnának a helytelen hagyományoktól, konvencióktól, de akkor a családjuk kiátkozná őket. A pap azt mondja, lehet, ki kellene seperni a templomból a bálványokat, de akkor a sok hívő megbotránkozna az egyházban és az egyház elvesztené tekintélyét. Mindenki azt mondja, hogy nehéz, valójában meg sem próbálták: ez a gyávaság. Feltételezésen és félelmen alapszik a jövő, nem pedig bizalmon és tapasztalaton. Lásd a lélekszerinti dolgokban, másként alakulnak az értékrendek. Az is gyáva, aki a legextrémebb helyzeteket is jól bírja, az is lehet hűtlen, aki soha nem bújt ágyba a házastársán kívül, az is lehet hazug, akinek szent meggyőződése, hogy igazat mond. Csak, aki lélek szerint gondolkodik, ismeri meg a isteni aspektusok valódi tartalmát. A törvény így szól: „A gyáváknak pedig és hitetleneknek, és utálatosoknak és gyilkosoknak, és paráznáknak és bűbájosoknak, és bálványimádóknak és minden hazugoknak, azoknak része a tűzzel és kénkővel égő tóban lesz, ami a második halál.” /Jel. 21. 8/. A mondatot egyszerűbben is meg lehet fogalmazni: A hitetlenek égni fognak. Aki nem hisz, az most is ég, a belső tűz háborog benne, ha kimutatja az ember, ha elfojtja. Sokan állítják magukról, hogy hisznek, pedig csak vallásosak, vagy vágynak hinni. Az igaz hit formálja és megerősíti az embert, a hitetlenség pedig gyávává teszi, képtelenné a változásra. Aki pedig képtelen a változásra, abba az emberben a szentlélek jelenléte csekély. Azt javaslom, imádkozzatok, hogy bátrak legyetek.
|
Napi figyelmeztetés
Isten természete |
Isten természete olyan, hogy a kicsiket nagyobbá teszi, a nagyobbakat, meg kicsinyebbé. Vigyázz hát, mert ha nagynak tartod magad, megaláztatsz, de a kicsinyek megelőznek a nagyságban és méltóságban! Mert nem az ember büszkesége által nyer méltóságot az igazság és a szeretet, hanem abban, ha az ember szolgálja azokat. Aki Istent szolgálja, Istenné válik, aki pedig a poklot szolgálja, az ördöggé. |
Téves mondások
Nem bocsátok meg neked, mert... |
"Nem bocsátok meg neked, mert..." - Ostoba ember, a haragod nem a másik embernek árt, hanem neked. Nem a másik emberért kell megbocsátanod, hanem magadért, hogy kettőség nélkül, boldogan élj ezen a Földön. |